Ajankohtaista

Tehyn ao 135 ammattiosasto on järjestänyt täydennysvaalit Itä-Uudenmaan pelastuslaitoksen

Ensihoitajien luottamusmiehen ja varaluottamusmiehen valitsemiseksi.

Luottamusmieheksi valittiin 16.9.2021-31.12.2022 Andreas Ahlfors.

Varaluottamusmieheksi ei ollut yhään ehdokasta.

Luottamusmiehen yhteystiedot:
Andreas Ahlfors
Ruiskumestarinkatu 2
95100 Porvoo
andreas.ahlfors@porvoo.fi
puh: 0405757516

Tehy ao 135 hallitus

AJANKOHTAISTA 09.06.2021 - 14:00

Tehyläinen: Askarruttaako SOTE-sopimus tai lastenhoitajien asema KVTES:ssa? Katso vastaukset yleisimpiin kysymyksiin!

Syyskuun alussa astuu voimaan SOTE-sopimus, joka on maamme suurin alakohtainen työehtosopimus. Sopimuksen piiriin siirtyy noin 180 000 työntekijää. Lastenhoitajista tulee kunnallisen virka- ja työehtosopimuksen (KVTES) suurin henkilöstöryhmä. Muutoksien myötä työntekijöiden ei tarvitse tehdä uusia työsopimuksia.

SOTE-sopimus helpottaa merkittävästi työehdoista ja palkoista sopimista, koska jatkossa neuvottelupöydässä käsitellään vain sote-henkilöstön asioista.

Lastenhoitajat ovat jatkossa KVTES:n suurin henkilöstöryhmä ja neuvotteluasema on parempi kuin aiemmin.

Katso myös Tehyn asiantuntijoiden laatima Kysymyksiä ja vastauksia SOTE-sopimuksesta, josta näet vastaukset useimpiin kysymyksiin. SOTE-sopimuksesta ja lastenhoitajien asemasta KVTES:ssa löydät esitykset uutisen lopusta.

Jos et löydä vastausta kysymykseesi, ole yhteydessä omaan luottamusmieheesi. Voit jättää kysymyksen myös Tehyyn asiointipalvelussa

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////